X
تبلیغات
مقالات و مباحث جدید بازاریابی - دانلود مقالات pdf مدیریت جهانگردی به نقل از آتالند
 
 
تاریخ :  یکشنبه پانزدهم خرداد 1390
نویسنده :  مدیریت وبلاگ

توسعه گردشگری پایدار در کارائیب 
Sustainable tourism development in the Caribbean: practical challenges

نگاه به گردشگری از بالا به پایین 
Tourism from Above and Below: Globalization, Localization and New Orleans’s Mardi Gras
کدهای اخلاقی جهانی در گردشگری 
Global codes of ethics in tourism
افزایش کیفیت در گردشگری 
The road to quality enhancement in tourism
دیدگاهی جدید به توسعه گردشگری پایدار 
A new Approach to sustainable tourism development
کاستیهای رویکرد های برنامه ریزی گردشگری 
Shortcomings in planning approaches to tourism development in developing countries: The case of Turkey
باورهای اخلاقی دانشجویان گردشگری 
Ethical beliefs of hospitality and tourism students towards their school life
کیفیت خدمات در گردشگری ورزشی 
Closing the gaps: service quality in sport tourism
آموزش در گردشگری: رویکردی سه جانبه 
The theming of tourism education: a three-domain approach
فصلی بودن اشتغال در صنعت گردشگری 
Seasonality in tourism employment: human resource challenges
اکوتوریزم 
Ecotourism in the city? Toronto's Green Tourism Association
گردشگری و ورزش های جایگزین در نیوزلند 
Adventure tourism and adventure sports injury: The New Zealand experience
توسعه گردشگری بومی و چالشهای آن در گینه 
Developing indigenous tourism: challenges for the Guianas
اثرات گردشگری ورزشی 
Central place theory and sport tourism impacts
سازگاری با آب و هوا در صنعت اسکی 
Climate change adaptation in the ski industry
توسعه گردشگری داخلی در چین 
Trends in China's domestic tourism development at the turn of the century
بازاریابی، توسعه پایدار و گردشگری 
Marketing, sustainable development and international tourism
گردشگری فرهنگی ونقش آن در اقتصاد پایدار 
Environmental and cultural tourism as a model of an economic sustainable activity
تجزیه و تحلیل صنعت گردشگری در برزیل 
An analysis of the dynamics of the tourism industry in Brazil: challenges and recommendations
بازاریابی گردشگری: الگویی به سمت پایداری 
Marketing of tourism: a paradigm shift toward sustainability
مدلسازی و پیش بینی گردشگری داخلی 
Modelling and forecasting Australian domestic tourism
گردشگری درمانی 
Medical tourism: Outsourcing surgery
گردشگری درمانی 
Medical tourism: Sea, sun, sand and ... surgery
مواد مخدر و خطرات آن در گردشگری 
Drugs and risk-taking in tourism
قیمت و کیفیت در گردشگری بین المللی 
Price and Quality in International Tourism
گردشگری فضایی: اهمیت و تاریخچه آن 
SPACE TOURISM: ITS IMPORTANCE, ITS HISTORY, AND A RECENT EXTRAORDINARY DEVELOPMENT
مدیریت رزرواسیون آنلاین در هتل ها 
Managing reservations through online distribution channels: An insight into mid-segment hotels in India
انواع توسعه در بازاریابی سفر و گردشگری 
Diverse developments in travel and tourism marketing: a thematic approach
مدیریت گردشگری میراث 
Managing heritage tourism
صنعت گردشگری و هتلداری: تجارب و مشکلات 
Hospitality and tourism: international industries experiencing common problems
استراتژیهای بازاریابی در گردشگری 
National marketing strategies in international travel and tourism
بازاریابی در شرکت های کوچک گردشگری 
Small firm co-operative marketing in a peripheral tourism region
رفتار گردشگر مبتنی بر طبیعت 
Leisure-based tourist behavior: a case study of Changchun
اندازه گیری سودآوری و بازده در گردشگری 
Measuring the benefits and yield from foreign tourism
بازاریابی گردشگری: الگویی به سوی پایداری 
Marketing of tourism: a paradigm shift toward sustainability
قیمت گذاری در مناطق حفاظت شده 
The pricing of protected areas in nature-based tourism: A local perspective
مطالعه اقتصادی گردشگران ورودی در اروبا 
An econometric study of tourist arrivals in Aruba and its implications
نقش و ارزش های حفاظتی پارکهای ملی 
Estimating the use and preservation values of national parks’ tourism resources using a contingent valuation method
چالش های کارگزاران گردشگری و هتلداری 
Challenges for hospitality and tourism operators: a North American perspective
استراتژی رقابتی در هتل ها و آژانس ها 
An analysis of the competitive strategies of hotels and travel agents in Singapore and Hong kong
آيا گردشگران از كيفيت هتلها رضايت دارند؟ 
?Are travellers satisfied with hotels
موانع توسعه هتلهای زنجیره ای در چین 
Barriers to hotel chain development in China
مدیریت هتلداری: الگوها و عملکردها 
Hospitality operations: patterns in management, service improvement and business performance
پیش بینی نرخ اشغال در هتل ها 
Room occupancy rate forecasting: a neural network approach
نقش اکوتوریزم در حفاظت 
The role of ecotourism in conservation: panacea or Pandora’s box?
آینده شرکتهای کوچک در صنعت میهمان پذیری 
The future of small firms in the hospitality industry
استاندارد سازی بازاریابی 
Marketing standardisation: tour operators in the Nordic region
بهره وری در صنعت گردشگری 
Productivity in the Tourism Industry
آیا مدیران هتلها، مهارت کافی دارند؟ 
Do hotel managers have sufficient financial skills to help them manage their areas?
وفاداری مشتری: مطالعه موردی درهتلهای 5* 
Gap Analysis in Customer Loyalty: A Research in 5-Star Hotels in the Antalya Region of Turkey
گردشگری جایگزین در بلیز 
Towards an alternative tourism for Belize
تبادل مهارت های گردشگری 
Tourism skills delivery: sharing tourism knowledge online
راهبردهای استراتژیک سرمایه گذاری گردشگری 
When the tourists flew in: strategic implications of foreign direct investment in Vietnam’s tourism industry
مسائل موقتی گردشگری در آسیا و اقیانوسیه 
Contemporary tourism issues in Asia Pacific journals 1989-1996: a thematic perspective
دیدگاه هایی پیرامون توسعه گردشگری 
Perspectives on tourism development
ایجاد استراتژی مبتنی بر شبکه در گردشگری 
Network-based strategy making for events tourism
توسعه ی پایدار گردشگری در کارائیب 
Sustainable tourism development in the Caribbean
نقش گردشگری در توسعه اقتصادی آفریقا 
Tourism in Africa's economic development: policy implications
اثرات اقتصادی گردشگری در ایتالیا 
Tourism consumption and interregional economic impacts in Italy
چالشها ومحدودیتهای آموزش گردشگری در چین 
Challenges and constraints of hospitality and tourism education in China
تهدیدها و فرصتهای صنعت گردشگری در پرتغال 
Realities, threats and opportunities facing the Portuguese tourism industry
آموزش گردشگری: سیاستهای اجرایی 
Tourism education: policy versus practice
توسعه ی گردشگری در برزیل 
An overview of contemporary tourism development in Brazil
ارزش کسب مدارج در گردشگری 
The value of tourism degrees: a Luton-based case study
کار و مهارت در صنعت میهمان پذیری 
Skills and work in the hospitality industry
گردشگری جایگزین در جامائیکا 
Towards an alternative tourism for Jamaica
جایگاه جامعه در مطالعات گردشگری 
The role of community in tourism studies
مديريت گردشگري در منطقه كارائيب 
Mastering Carribean tourism
شبکه های هتل در بازاریابی مقاصد 
Hotel networks and social capital in destination marketing
مهمان پذیری و عواطف 
Hospitality and eroticism
اثرات اینترنت بر شرکتهای کوچک گردشگری 
E-innovation:Internet impacts on small UK hospitality firms
اندازه گیری اثرات اقتصادی رویدادهای محلی 
Measuring the economic and social impacts of local authority events
مكان خرید گردشگران 
Tourist shopping habitat: Effects on emotions, shopping value and behaviours
آیا هتلها خدمات با کیفیت ارائه می کنند؟ 
Are hotels serving quality? An exploratory study of service quality in the Scottish hotel sector
استراتژی های مدیران هتل برای کسب موفقیت 
Hotel managers’ career strategies for success
رضایتمندی مشتری در صنعت رستوران داری 
Customer satisfaction in the restaurant industry: an examination of the transaction-specific model

منبع:http://management.blogfa.com 



:: موضوعات مرتبط: بازاریابی گردشگری (73)
با سلام. بنده دانش آموخته کارشناسی ارشد بازاریابی رشت هستم . هدفم از ایجاد این وبلاگ ارائه و به اشتراک گذاری مباحث و مقالات بازاریابی و مدیریت بوده که امیدوارم تو این راه من رو با نظرات خودتون راهنمایی کنید. با تشکر